فعالیت های دفتر

* پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی

* مشاوره تخصصی دینی، اعتقادی، فرهنگی و خانواده

* حوزه علمیه تخصصی تبلیغ (سفیران هدایت شیراز)

* محاسبه وجوهات شرعیه

* موسسه و حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان (عج)

* ستاد احیاء حوزه علمیه سامرا

شماره حساب ها

حساب سیبا بانک ملی
0104933301008


حساب سپهر بانک صادرات
0103293468008

اوقات شرعی

دوشنبه ٢٢ مهر ١٣٩٨


آمار بازدید

هم اکنون
1
امروز
11
دیروز
24
این ماه
415
کل
151455
1391/12/18
در پی فعالیت جهشی فرق ضاله با استفاده از فضای متشنج کنونی جامعه
فرق ضاله نقشه راه انحراف ادیان(قسمت دوم)

مسئول دفتر آیت الله العظمی سید محمد باقر شیرازی: آنچه پس از وفات پیامبر اسلام صلی الله علیه آله و سلم در خصوص تغییر برخی احکام توسط مدعیان خلافت آن حضرت نظیرمتعه (عقد موقت) صورت پذیرفت تبعات سوء آن دامنگیر عالم اسلام و بلکه بشریت گردیده و موجب رشد فساد و فحشا شد.

3ـ قائل شدن به حق تشریع و دگرگونی در ادیان به بهانه انتساب به انبیاء الهی: این عنوان که در میان عمده ادیان الهی به چشم میخورد، دست آویزی مهم برای هرگونه دگرگونی در دین و احکام متعالی آن است نظیر آنچه در خصوص محرمات ذکر شده در تورات و حلال شدن آنها در مسیحیت تحریف شده بیان گردیده است مانند حرمت چند همسری در مسیحیت و حلال بودن آن در تورات و یا حرمت ازدواج کشیشان کاتولیک، و نیز حلال شدن شراب در انجیل با وجود حرمت آن در تورات، برخلاف پایبندی حضرت عیسی نسبت به احکام موجود در تورات بر اساس مدارک موجود همچون سخن حضرت عیسی: «گمان مبرید که آمده ام تا تورات و نوشته های پیامبران را نسخ کنم؛ نیامده ام تا آنها را نسخ کنم، بلکه آمده ام تا تحققشان بخشم»، در کتاب انجیل متی 17:5.

و نظیر آنچه پس از وفات پیامبر اسلام صلی الله علیه آله و سلم در خصوص برخی احکام توسط مدعیان خلافت آن حضرت با عناوینی نظیر: «مُتعَتان کانَتَا عَلی عَهدِ رَسول الله وَأنا أحَرِّمُهُما وَأعاقِبُ»ـ دو متعه(طواف نساء در حج و عقد موقت) در زمان پیامبر(صل الله علیه و آله و سلم) حلال بودند و من آنها را نهی نموده و انجام دهندگان آنها را مجازات می کنم/ مسند ابى داود طیالسى: 247/ تفسیر رازی:2/ 167 و: 3/ 201 و 202 ـ صورت پذیرفت که تبعات سوء آن دامنگیر عالم اسلام و بلکه بشریت گردیده و موجب رشد فساد و فحشا شد تا جایی که امیر کلام امیرالمؤمنین علیه السلام در عکس العمل به آن فرمودند: «لولا تَحریمُه ما زَنَی إلاّ شَقی» ـ اگر تحریم آن شخص نبود کسی مرتکب عمل شنیع زنا نمی گردید مگر انسانهای نگون بخت/تفسیر طبری5: 19ـ و شاهد بر این مدعی مخالفت فرزند این جاعل با حکم پدر و انجام دادن اعمال مذکور در زمان حکومت پدر خویش بود در حالی که استناد به حلیت آن در زمان پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم به عنوان تنها واضع شرع و احکام الهی، می نمود.

4ـ سرپیچی از فرامین الهی و پیامبر: از جمله مواردی که در بسیاری از ادیان به چشم میخورد مخالفت با شخص پیامبر توسط مدعیان پیروی از اوست تا بدین وسیله با ایجاد تفرقه و یا فرقه و مذهب سازی در میان امت آن پیامبر، در کوتاه مدت و بعضاً در دراز مدت، زمینه انحراف و در نتیجه تهی کردن دین از اساس را ایجاد نموده و زمینه ساز نابودی دین گردند که از آن جمله مخالفت برخی از بنی اسرائیل با خود حضرت موسی و گرفتن ایرادهای بنی اسرائیلی در مواردی همچون قربانی نمودن گاو با عبارت: «فَذَبَحُوهَا وَمَا كَادُواْ یَفْعَلُونَ» ـ آن گوساله را ذبح کردند و در این امر باز نافرمانی کردند/بقره: 71 ـ و یا مأموریت هایی که مرتباً از آن سرپیچی می نمودند که مرتباً مورد توبیخ قرار گرفته که در نهایت، همین امور موجب ایجاد شعبات در میان بنی اسرائیل حتی در زمان حضور پیامبر گردید.

و یا عبارت معروف: «إنَّ الرَّجُل قَدغَلَبَ عَلَیهِ الوَجَعُ، إنَّ الرَّجُل لَیَهجُر» ـ این شخص درد و تب بر او غلبه نموده و هزیان میگوید/صحیح بخاری1: 39 ؛ صحیح مسلم3: 9ـ در حضور پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم علیرغم نص صریح آیه کریمه: «وَ ما یَنْطِقُ عَنِ الْهَوی إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْیٌ یُوحی» ـ پیامبر(ص) از روی هوی و هوس سخن نمی گوید بلکه سخنان او از منشأ وحی سرچشمه میگرد/ سوره‌ نجم:2و3ـ و نیز: «حَسبُنا کِتابُ الله» ـ کتاب خدا و قرآن برای ما کافی است/ صحیح بخارى1: 39؛ صحیح مسلم3: 9 ـ در مقابل دستور صریح و معروف پیامبر اسلام صل الله علیه و آله وسلم: «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی؛ أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا» ـ من در میان شما دو امانت گرانبها میگذارم که کتاب خدا و اهل بیت منند و تا زمانی که به این دو دست آویخته و از ایشان پیروی کنید هرگز پس از من گمراه نخواهید شد و این دو هرگز از هم تفکیک نمی شوند/ سنن ترمذی2: 308ـ که خود این واقعه سبب ایجاد تفرقه و فجایع و شعبه شعبه شدن دین مبین اسلام پس از رحلت پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم گردید و اسلام ناب محمدی(ص) را به مذاهب مختلف با عقائد گوناگون حتی گاه متضاد با یکدیگر تبدیل نمود.

5 ـ داخل کردن متون جعلی و انتساب آن به دین و پیامبر: این مورد که دامنه وسیعی داشته و به عنوان بهترین روش برای انحراف ادیان از آغاز تاکنون، مورد استفاده افراد مختلف با عناوین و اغراض گوناگون قرار گرفته که شاخص ترین آنها ورود کلمات و احادیث جعلی حتی در کتب آسمانی نظیر تورات، انجیل و.... است تا جایی که قرآن کریم به منظور جلوگیری از ورود هرگونه سخن جعلی، اعجاز خود را به کار برده و با صراحت اعلام می دارد: «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» ـ ما خودمان قرآن را نازل کرده و حافظ و نگهبان آن هستیم/ حجر:9 ـ تا حداقل قرآن کریم که دستور العمل آخرین دینی آسمانی است از هرگونه گزندی محفوظ بماند.

برای نمونه می توان به داستان زورآزمایی پیامبری به نام یعقوب با خداوند متعال را که در تورات به صراحت بیان شده و در نهایت نیز منجر به مغلوب شدن ذات باری تعالی و خالق همگان حتی خود حضرت یعقوب گردید، اشاره نمود که با یک نگاه سطحی به واقعه مذکور، قطعاً هدف از آن چیزی کاستن شأن و منزلت ذات ربوبی که مالک مُلک و ملکوت است تا حدی که مغلوب یکی از مخلوقات خود گردیده، نمی باشد و صد البته چنین خدایی شایستگی خداوندگاری را نداشته و لذا فضا را برای هر نوع خطا، فساد و فحشا ایجاد نموده، هرگونه سفاکی را مجاز می داند که امروز به وضوح شاهد وقوع جنایات هولناک در اقصی نقاط جهان، بر اساس خرافاتی این چنینی هستیم.

و یا عباراتی نظیر نشأت گرفتن شراب از خون حضرت عیسی و یا بخشش گناهان توسط کشیش با آشامیدن مقدار کمی آب مقدس و یا پرداخت مبلغی در مقابل هر گناه به کشیش و یا کلیسا است که متأسفانه در کتاب انجیل نیز وارد شده است وخود این جریان، خارج از بحث جعل در کلماتی که از ناحیه خداوند در این کتاب مقدس جمع گردیده است، زمینه ساز بسیاری از فسادها و گناه ها و بی بندوباری و جنایت ها است چرا که به باور یک فرد مسیحی آورده اند که مجاز به انجام هرگناهی است و با پرداخت مبلغی ناچیز و یا آشامیدن شراب مقدس، از گناهان پاک شده و با این حال حتی توان خرید بهشت و گرفتن سند آن از دست کشیش را دارد.

و بارزترین آنها جعل احادیثی است فراوان که به دهها هزار حدیث نیز می رسد و انتساب آن به وجود مقدس پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم است که بررسی هر یک از آنها و اثرات مخرب آن در همان مقطع زمانی و یا در دراز مدت، نیازمند مثنوی هفتاد من کاغذ می باشد که نگاه سطحی به حدیثی جعلی نظیر: «سَمِعتُ حَبیبی رَسُولَ الله یَقُولُ: مَن أكَلَ بَصَلَ عَكَّه بِمَكَّهَ وَجَبَت لَهُ الجَنَّه، ـ از حبیب خودم پیامبر(ص) شنیدم که می فرمود: هر كس پیاز عكه را در مكه بخورد بهشت بر او واجب می‌شود / الاضواء علی السنه المحمدیه: 201 ؛ الاصابه4: 20ـ آن هم از کسی که احادیث او به عنوان مستند احکام جعلی بسیاری از مذاهب و فرق اسلامی است، چیزی جز بازیچه قرار دادن سخنان درربار حامل وحی الهی و شارع احکام دین در مقابل مطامع شخصی و برای فروش پیازهای عکه شخصی که در معرض ورشکستگی و پلاسیده شدن پیازها قرار میگیرد، به اذهان تداعی می نماید؟!! و آیا خود این امر زمینه ساز به تمسخر گرفتن وجود نازنین پیامبر اکرم صل الله علیه و آله وسلم توسط اشخاصی نظیر سلمان رشدی و کشیدن کاریکاتورهای تمسخر آمیز پیامبر صل الله علیه و آله و سلم در کشورهایی نظیر دانمارک و امثال آن نمی شود؟؟!! و با این وجود، دیگر می توان بر احادیث چنین شخص و اشخاصی تکیه نمود و آنها را مستند احکام قرار داد؟!!!

و نیز حدیث جعلی منقول از پیامبر اکرم صل الله علیه و آله وسلم: «نَحنُ مَعاشِرُ الأنبِیاء لانُوَرِّث» ـ ما انبیاء چیزی را به ارث نمی گذاریم ـ در حالی که مخالف نص صریح آیات قرآن نظیر: «وَ وَرِثَ سُلَیْمانُ داوُدَ» ـ نمل: 16 ـ بوده و صرفاً برای اجرای مقاصدی شوم بکار برده شد، و یا استناد به برخی احادیثی که با همان نگاه اول پوچ و بی اساس بودن آنها واضح و آشکار می شود که برخی تا بیش از یکصدو بیست هزار حدیث جعلی آنهم از یک جاعل حدیث بیان نموده اند که مطابق خواسته های حکام و یا حتی افراد، در مقابل ثمن بخس، به دروغ به نقل از وجود کسانی نظیر وجود مقدس پیامبر اسلام صل الله علیه و آله و سلم ویا معصومین و بزرگان نقل و بیان شده، که متأسفانه کتب تاریخی مملو از این احادیث است تا جایی که سه علم درایه، رجال و حدیث شناسی جهت غربال نمودن احادیث به وجود آمد.




سایر تصاویر :